Luona logo

Digitaalinen vastaanottokeskus DigiVOK

Digitaalinen vastaanottokeskus on siellä, missä sinäkin.

DigiVOKissa hoidat kätevästi esimerkiksi terveysasioita etänä. Tapaamiseen tulee aina Luonan sosiaali- ja terveysalan ammattilainen sekä tarvittaessa myös tulkki.

Vastaanottoraha

Kuka voi käyttää DigiVOKia?

DigiVOK palvelee Luonan asiakkaita, jotka asuvat vastaanottokeskuksessa tai yksityismajoituksessa.

DigiVOK toimii kaikilla laitteilla, joissa on kamera ja mikrofoni sekä hyvä nettiyhteys, joka riittää videopuheluihin.

DigiVokin käyttäjän tulee asua Suomessa. Palvelu toimii myös ulkomaisen puhelinliittymän kautta Wi-Fi yhteydellä.

Mitä asioita DigiVOKissa voi hoitaa?

Palvelussa annamme yleistä ohjausta ja neuvontaa kaikista vastaanottopalveluiden osa-alueista kuten esimerkiksi vastaanottoraha-asioissa, asumiseen liittyvissä kysymyksissä, yleisissä huolenaiheissa tai terveysasioissa.

Vastaanottorahaa voi hakea DigiVOKin kautta, jos keskukseen pääseminen ei ole mahdollista esimerkiksi terveyden vuoksi tai matka julkisilla kestää kaksi tuntia tai enemmän.

Milloin DigiVOK-palvelu on saatavilla?

Luonan sosiaali- ja terveysalan ammattilaisen tavoittaa ilman ajanvarausta tai ajanvarauksella maanantaista perjantaihin:

Terveysasiat:
Ohjaus ja neuvonta:
Etuus- ja sosiaalipalvelut:

09:00 – 14:00
09:00 – 14:00
09:00 – 11:30

Jos DigiVOKia käyttää aukioloaikojen ulkopuolella, palvelu ehdottaa ajanvarausta.

Kuinka DigiVOK-palvelua käytetään?

Tarkista ensin nettiyhteytesi

Avaa alla oleva linkki selaimessasi (Chrome, Safari jne.)

Valitse asiointikieli

Kerro, mitä asiasi koskee (terveys, neuvonta, raha-asiat jne.)

Rekisteröidy täyttämällä yhteystietosi (nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite)

Ota heti yhteyttä tai varaa aika

Usein kysytyt kysymykset

Olen varannut ajan. Miten pääsen sovittuun tapaamiseen?
Ajanvarauksen jälkeen saat kaksi sähköpostiviestiä. Vahvistusviesti lähetetään heti tehtyäsi varauksen. Muistutusviesti tulee noin 10min ennen sovittua tapaamista ja sisältää kirjautumislinkin.

Miten voin perua varaukseni?
Kirjaudu DigiVOK-palveluun. Mene ”omat varaukset” kohtaan ja klikkaa ”peruuta”-painiketta sen varauksen kohdalla, jonka tahdot perua.

Tapaamisen odotusnäytöllä lukee, että järjestelmä etsii tulkkia. Palvelu katkeaa yllättäen. Mitä minun pitäisi tehdä?
Jos järjestelmä ei löydä tulkkia kolmen minuutin kuluessa, palvelu sulkeutuu. Odota noin 5-10 minuuttia ja kirjaudu sen jälkeen uudestaan. Tarkistathan myös oman nettiyhteytesi, sillä heikko yhteys voi aiheuttaa hitautta tai palvelun katkeamisen.

Kysyttävää palvelusta? – Autamme mielellämme

Otathan meihin tarvittaessa yhteyttä, jos et pääse kirjautumaan tai ilmenee muita teknisiä ongelmia. Tavoitat meidät sähköpostitse digivok@luona.fi.

Kehitämme palveluamme jatkuvasti, joten annathan meille palautetta DigiVOKista. Kuulemme mielellämme myös kehitysehdotuksia palvelumme parantamiseksi. Palautetta voit antaa tapaamisessa tai lähettää osoitteeseen digivok@luona.fi.