Luona oli mukana luomassa ja kehittämässä ikäihmisille suunnattua Tampereen Kotitorin palvelua yhdessä Nordic Healthcare Groupin eli NHG:n kanssa 2009–2021. Kiitämme lämpimästi asiakkaita ja yhteistyökumppaneita 12 vuodesta Kotitorin integraattorina!
Tampereen Kotitorin palveluntuottaja on vaihtunut syyskuun alusta. Luona tuotti palvelua 12 vuoden ajan yhdessä Nordic Healthcare Groupin eli NHG:n kanssa.
Kotitori on ollut tutkitusti vaikuttava palvelumalli ja auttanut ikäihmisiä asumaan pidempään kotonaan itsenäisesti. Kotitorin alueella on pystytty myöhäistämään ikäihmisten siirtymää raskaampien palveluiden piiriin yli vuodella, ja toiminta onkin tuonut merkittäviä säästöjä Tampereen kaupungille.
LUE LISÄÄ! Kotitori täytti 10 vuotta syksyllä 2019. Kerroimme silloin sivuillamme sen kymmenvuotisen tarinan. Lue lisää Kotitorin historiasta ja siellä tehdystä työstä!
Kotitorin tarjoama palvelu on ollut korkealaatuista ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa arvostukseen ja apuun. Tampereen kaupungin vuosittain tekemän asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan Kotitorin asiakkaat ovat koko toiminta-ajan olleet erittäin tyytyväisiä sen toimintaan. Kotitoria kuvaillaan kyselyissä muun muassa ratkaisuhakuiseksi ja laadukkaaksi.
Tuoreimmassa asiakastyytyväisyyskyselyssä Kotitorin asiakkaiden antama kokonaisarvosana oli 4,7 asteikolla 1–5, jossa 5 on paras arvosana. Suositteluhalukkuutta mittaava NPS-luku oli erittäin korkea, 95, arviointiasteikon ollessa -100 ja +100 välillä.
Avoimissa palautteissa Kotitorin henkilökuntaa pidettiin ystävällisinä ja palveluhenkisinä: ”Jos ei tiedetty vastausta, otettiin selvää.”
Kotitorin palvelupäällikkönä toiminut Luonan Merja Pekkanen kiittää kuluneista vuosista:
– Olemme saaneet iloita tamperelaisten ja orivesiläisten ikäihmisten kanssa sopivien käyttäjien ja palvelujen kohtaamisista yhdessä palveluntuottajaverkostomme kanssa. Olemme voineet ylpeänä ja turvallisin mielin ohjata asiakkaitamme eteenpäin erilaisten verkostomme tuottamien laadukkaiden ja huolella tarkistamiemme palveluiden piiriin. Myös Tammelan lähitorin iloisesta palvelusta olemme ylpeitä, Pekkanen kertoo.
Merja Pekkasen mukaan Kotitorin malli on osoittautunut toimivaksi, ja siitä on tullut vakiintunut osa ikäihmisten palveluita Tampereella.
– Mallia voidaan tulevaisuudessa käyttää myös muiden asiakasryhmien palveluiden laadun ja vaikuttavuuden parantamiseen. Me Luonassa uskomme sen hyödyntämismahdollisuuksiin ikäihmisten lisäksi esimerkiksi lasten ja nuorten palveluissa sekä vammaispalveluissa, Pekkanen sanoo.
Luonan osaavat ja sitoutuneet työntekijät ovat vuosien aikana antaneet pitkän kokemuksensa ja osaamisensa Tampereen Kotitorin asiakkaiden käyttöön. Kiitämme sydämellisesti myös asiakkaitamme, palveluntuottajiamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneista vuosista ja yhteisestä matkasta.
Luona jatkaa työtä ikäihmisten neuvonnan ja ohjauksen parissa Heinolan ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän alueella.
Lue lisää: Ikäihmisten palveluneuvonta ja -ohjaus