Digitaalinen vastaanottopalvelu DigiVOK

Digitaalinen vastaanottokeskus on siellä, missä sinäkin.

DigiVOKissa hoidat kätevästi esimerkiksi terveysasioita etänä. Tapaamiseen tulee aina Luonan sosiaali- ja terveysalan ammattilainen sekä tarvittaessa myös tulkki.

 

Kuka voi käyttää DigiVOKia?

DigiVOK palvelee Luonan asiakkaita, jotka asuvat vastaanottokeskuksessa tai yksityismajoituksessa.

DigiVOK toimii kaikilla laitteilla, joissa on kamera ja mikrofoni sekä hyvä nettiyhteys, joka riittää videopuheluihin.

DigiVOKin käyttäjän tulee asua Suomessa. Palvelu toimii myös ulkomaisen puhelinliittymän kautta Wi-Fi yhteydellä.

Mitä asioita DigiVOKissa voi hoitaa?

Palvelussa annamme yleistä ohjausta ja neuvontaa kaikista vastaanottopalveluiden osa-alueista kuten esimerkiksi vastaanottoraha-asioissa, asumiseen liittyvissä kysymyksissä, yleisissä huolenaiheissa tai terveysasioissa.

Vastaanottorahaa voi hakea DigiVOKin kautta, jos keskukseen pääseminen ei ole mahdollista esimerkiksi terveyden vuoksi tai matka julkisilla kestää kaksi tuntia tai enemmän.

Milloin DigiVOK-palvelu on saatavilla?

Luonan sosiaali- ja terveysalan ammattilaisen tavoittaa chatin kautta, soittamalla ilman ajanvarausta tai ajanvarauksella maanantaista perjantaihin:

Terveysasiat: 12:00 – 14:00
Ohjaus ja neuvonta: 09:00 – 14:00
Etuus- ja sosiaalipalvelut: 09:00 – 10:00

Jos DigiVOKia käyttää aukioloaikojen ulkopuolella, palvelu ehdottaa ajanvarausta. 

Kuinka DigiVOK-palvelua käytetään?

Avaa DigiVOK chatbot oikeasta alakulmasta

Valitse asiointikieli

Valitse huolenaiheesi (terveys, raha, yms)

Keskustele chatissä (englanniksi tai suomeksi), soita meille tai varaa aika

Usein kysytyt kysymykset

Olen varannut ajan. Miten pääsen sovittuun tapaamiseen?
Ajanvarauksen jälkeen saat kolme sähköpostiviestiä (ja tekstiviestejä): vahvistuksen ja 2 muistutusta. Saat vahvistusviestin heti varauksen tekemisen jälkeen. Ensimmäinen muistutus tulee 26 tuntia ennen varausta ja toinen muistutus 15 minuuttia ennen videoneuvottelua. Kaikissa viesteissä on linkki videotapaamiseen.

Miten voin perua varaukseni?
Siirry vahvistusviestiin ja napsauta linkkiä. Napsauta sitten ”Peru tapaaminen”.

Tapaamisen odotusnäytöllä lukee, että järjestelmä etsii tulkkia. Palvelu katkeaa yllättäen. Mitä minun pitäisi tehdä?
Jos järjestelmä ei löydä tulkkia 5 minuutin odotusajan jälkeen, yritä uudelleen 5-10 minuutin kuluttua tai tee sen sijaan varaus.

Kysyttävää palvelusta? – Autamme mielellämme

Otathan meihin tarvittaessa yhteyttä, jos et pääse kirjautumaan tai ilmenee muita teknisiä ongelmia. Tavoitat meidät sähköpostitse digivok@luona.fi.

Kehitämme palveluamme jatkuvasti, joten annathan meille palautetta DigiVOKista. Kuulemme mielellämme myös kehitysehdotuksia palvelumme parantamiseksi. Palautetta voit antaa tapaamisessa tai lähettää osoitteeseen digivok@luona.fi.