Skip to content

DigiVOK on siellä, missä sinäkin

Digitaalisessa vastaanottokeskuksessa eli DigiVOKissa voit saada ohjausta ja hoitaa terveysasioitasi etänä.

Vastaanottopalvelut helposti saatavillasi

​Digitaalinen vastaanottokeskus eli DigiVOK tuo Luonan vastaanottopalvelut suoraan luoksesi, mahdollistaen asioinnin helposti ja joustavasti sijainnistasi riippumatta. Sinua palvelevat sosiaali- ja terveysalan ammattilaisemme sekä tarvittaessa tulkki.

Luona-Icon-10
Etäasiointi

Terveysasioiden lisäksi voit saada ohjausta esimerkiksi taloudelliseen tilanteeseen, majoitukseen, turvapaikkaprosessiin sekä opiskeluun ja työhön liittyvissä asioissa etänä, ilman tarvetta matkustaa vastaanottokeskukseen. 

Luona-Icon-10
Monipuoliset palvelut

Saat yleistä ohjausta ja neuvontaa kaikista vastaanottopalveluiden osa-alueista, kuten vastaanottoraha-asioista, asumiseen liittyvistä kysymyksistä, yleisistä huolenaiheista tai terveysasioista.

Luona-Icon-10
Saavutettavuus

Voit käyttää DigiVOKia kaikilla laitteilla, joissa on kamera ja mikrofoni sekä sinulla on hyvä nettiyhteys. Palvelu toimii myös ulkomaisen puhelinliittymän kautta Wi-Fi-yhteydellä.

Kuinka käytän DigiVOK-palvelua?

Avaa DigiVOK-chatbot
Avaa DigiVOK-chatbot, jotta pääset aloittamaan keskustelun.
Valitse asiointikieli

Valitse kieli, jolla tahdot asioida.

Valitse huolenaiheesi

Valitse huolenaiheesi tai asia, josta tahdot keskustella esim. terveys tai raha-asiat.

Keskustele chatissä

Keskustele chatissä englanniksi tai suomeksi, soita meille tai varaa aika. Ethän kirjaa chat-keskusteluun henkilötietojasi.

Usein kysytyt kysymykset

Olen varannut ajan. Miten pääsen sovittuun tapaamiseen?

Saat ajanvarauksen jälkeen kolme sähköpostiviestiä: vahvistuksen ja kaksi muistutusta. Kaikissa viesteissä on linkki videotapaamiseen.

Miten voin perua varaukseni?
Siirry vahvistusviestiin ja napsauta linkkiä. Valitse sitten "Peru tapaaminen”.
Tapaamisen odotusnäytöllä lukee, että järjestelmä etsii tulkkia. Palvelu katkeaa yllättäen. Mitä minun pitäisi tehdä?
Jos järjestelmä ei löydä tulkkia viiden minuutin odotusajan jälkeen, yritä uudelleen 5–10 minuutin kuluttua tai tee ajanvaraus.
Miksi ääneni ei kuulu?

Varmistathan, että olet sallinut äänen ja kameran käytön laitteellasi.

Yksityismajoitus

Kuinka voimme auttaa?

Onko sinulla kysyttävää DigiVOKista tai kohtasitko yllättävän ongelman?