Laadukkaat ja turvalliset palvelut
Seuraamme toimintaamme omavalvonnan keinoin ja mittaamme laatua säännöllisesti, jotta voimme kehittää palvelujamme entistä paremmiksi
Omavalvonta Luonassa
Omavalvonnan tavoitteena on varmistaa, että Luonan tuottamien palveluiden saatavuus, jatkuvuus, turvallisuus ja laatu ovat korkeatasoiset. Omavalvonnan avulla seuraamme, että palvelumme tuotetaan lainsäädäntöä ja tilaajasopimuksia noudattaen ja että ne vastaavat asiakkaiden ja potilaiden tarpeisiin. Seuraamme palveluissamme henkilöstön riittävyyttä sekä ympäristön ja laitteiden sekä järjestelmien turvallisuutta ja soveltuvuutta kyseiseen palveluun. Omavalvonnan avulla kehitämme jatkuvasti prosessejamme ja toimintatapojamme huomioiden moniammatillisen yhteistyön ja asiakas- ja potilaskokemuksen.
Omavalvontaohjelma
Luona konsernin omavalvontaohjelman toteutumista seurataan jatkuvasti, ja sitä päivitetään toiminnassa tapahtuvien muutosten mukaisesti. Omavalvontaohjelman osana ovat Luonan palveluyksiköiden omavalvontasuunnitelmat ja lääkehoitosuunnitelmat. Omavalvontaohjelmassa kuvataan, kuinka havaitut kehittämiskohteet ja toimintaa korjaavat muutokset viedään palvelutuotantoon. Luonan omavalvontaohjelma ja seurantaraportit ovat saatavilla Luonan julkisilla verkkosivuilla sekä Luonan intranetissä.
Omavalvontaohjelma
Omavalvontasuunnitelmat
Palveluyksiköidemme omavalvontasuunnitelmissa kuvataan, miten omavalvontaa toteutetaan toimipisteen arjessa. Suunnitelman avulla henkilöstö valvoo toimipisteensä toiminnan sisältöä, turvallisuutta ja laatua sekä omaa työtään.
Omavalvontasuunnitelma
Omavalvontasuunnitelma
Omavalvontasuunnitelma
Omavalvontasuunnitelma
Omavalvontasuunnitelma

Laatumittarit
Tavoitteenamme on, että saamme hoidettua asiakkaamme ja potilaamme niin, että he ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun ja että heidän asiansa saadaan hoidettua loppuun saakka. Asiakaskokemusmittarimme ovat NPS (suositteluindeksi), CSAT (tyytyväisyys asian hoitaneeseen ammattilaiseen) sekä CES (asioinnin sujuvuus). Tilaaja-asiakkaidemme kanssa on sovittu palvelukohtaiset palvelulupaukset, joiden toteutumista seuraamme säännöllisesti, ja saamme lisäksi palautetta vuosittain tehtävän asiakastyytyväisyyskyselyn kautta. Lisäksi seuraamme mahdollisia potilasvahinkojen, muistutusten ja kanteluiden määriä.