
Vaikuttavia sote-palveluita
Palvelemme hyvinvointialueita, yrityksiä ja Maahanmuuttovirastoa
Asiakaslähtöistä vaikuttavuutta
Yhteistyöllä ja asiantuntijuudella rakennetaan vaikuttavat ja laadukkaat sosiaali- ja terveydenhuollon ratkaisut, jossa asiakaskokemus on kaiken keskiössä.

Terveyspalvelut
Tuotamme vaikuttavia etähoidon ratkaisuja kuten hoidon tarpeen arviointia, terveysneuvontaa ja etälääkäripalveluita hyvinvointialueille, yksityisille sote-alan toimijoille ja vakuutusyhtiöille. Riippumaton digitaalinen palvelualusta integroituu osaksi moniammatillista palvelutuotantoa. Palvelumme mahdollistavat hoidon saatavuuden, laadun, asiakaskokemuksen ja kustannustehokkuuden. Tavoitteemme on etänä, kerralla valmiiksi hoidettu asiakas.
Kuluttaja-asiakkaille tarjoamme sairaanhoitajan etäpalvelun 24/7.

Sosiaalipalvelut
Tarjoamme erilaisia asumis- ja avohuollon sosiaalipalveluita sekä neuvonta- ja ohjauspalveluita hyvinvointialueille. Palveluintegraattorimallissa tarjoamme monialaista neuvontaa, edistämme verkostoyhteistyötä ja yhdistämme sote-palveluiden alueellisen kysynnän ja tarjonnan. Tavoitteenamme on tukea kotona asumista ja ennaltaehkäistä raskaampiin palveluihin siirtymistä, mikä tuo merkittäviä säästöjä hyvinvointialueelle.

Vastaanottopalvelut
Tuotamme Maahanmuuttoviraston kumppanina vastaanottopalveluja turvapaikanhakijoille ja tilapäistä suojelua saaville henkilöille pääkaupunkiseudulla, Uudenmaan alueella sekä Etelä-Savossa. Tuomme aktiivisesti digitaalisia palveluita vastaanottopalvelussa olevien asiakkaiden käyttöön. Digipalveluilla saavutetaan merkittäviä kustannussäästöjä yhteiskunnalle.
Huolehdimme kiintiöpakolaisten ja heidän perheenjäsentensä vastaanoton järjestämisestä ja yhteyksistä kuntaan.
Asiakkaamme kertovat
Luonan 116117 Päivystysapupalvelu on ollut jo vuosia keskeinen tuki kiireellisen avun tarpeessa oleville asiakkaille. Palvelussa kokenut moniammatillinen tiimi – sairaanhoitajat ja etälääkärit – tarjoaa nopeaa, asiantuntevaa ja välittävää apua.
Vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä Luona käsitteli noin 13 000 kiireellistä asiakastilannetta. Näistä 76 % ratkaistiin antamalla kotihoito-ohjeet tai ohjaamalla asiakas tarkoituksenmukaiseen jatkohoitoon ilman päivystyskäyntiä. Asiakkaat ovat kokeneet palvelun luotettavaksi ja helposti saavutettavaksi.
Tyytyväisyys ammattilaisten palveluun (CSAT) oli korkealla tasolla, 86.”
Christian Palmberg
toimialajohtaja, Pohjanmaan hyvinvointialue
Saamme asiakkailta paljon hyvää palautetta erityisesti siitä, että Luonan neuvontapalveluun on helppo olla yhteydessä ja palvelu on aina asiantuntevaa sekä ystävällistä. Useimmat asiat ratkeavat heti ensimmäisellä yhteydenotolla: yli 90 % yhteydenotoista hoidetaan välittömästi, ja alle 10 % ohjataan edelleen hyvinvointialueen palveluihin. Neuvontapalvelun toimintamalli edistää myös alueellista yhteistyötä ja tehokasta verkostotyötä. Sen ansiosta myös yksityisen ja kolmannen sektorin palvelut ovat helposti ja nopeasti asukkaiden saatavilla.
Katja Raita
tulosaluejohtaja, ikääntyneiden asiakasohjaus, Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Sinua saattaisi kiinnostaa
Kuinka voimme auttaa?
Haluatko kuulla lisää palveluistamme ja, miten voimme auttaa juuri teitä? Ota yhteyttä myynti- ja kehitystiimiimme – etsitään yhdessä teille sopivat ratkaisut.