Skip to content

Kehitämme sote-alan vastuullisuutta

Tarjoamme ja toteutamme palveluja, joiden avulla voimme luoda yhteiskunnallista vaikuttavuutta.

 

Kestävä ja vastuullinen kumppanisi

Olemme Finnish Business & Society ry:n jäsen. FIBS on yritysverkosto, jonka tarkoitus on edistää kestävää ja vastuullista yritystoimintaa Suomessa. Meillä on myös Yhteiskunnallinen yritys -merkki, joka on myönnetty Luona Oy:lle ja Luona Hoiva Oy:lle.

Vastuullisuusohjelmamme painopistealueet

hyvinvoiva luonalainen

Hyvinvoiva luonalainen

Tuemme yhdessä hyvinvointiamme ja osaamistamme, sillä hyvän asiakaskohtaamisen perustana on hyvinvoiva, ammattitaitoinen ja motivoitunut työntekijä. Huolehtimalla sekä hyvinvoinnista että osaamisen kehittämisestä voimme varmistaa parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

inhimillinen kohtaaminen

Inhimillinen kohtaaminen

Kohtaamme jokaisen ihmisen inhimillisesti ja yhdenvertaisesti. Olemme vastuullinen kumppani asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneille.


yhteiskunnassa

Luona yhteiskunnassa

Tarjoamme asiakkaillemme ratkaisuja ja palveluita, joiden avulla voimme luoda myös yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Haluamme kehittää yhdessä sellaisia uusia toimintatapoja, joista palveluja ja apua tarvitseva ihminen sekä koko yhteiskunta hyötyvät.

Vastuullisuuden tunnusluvut

7

julkaistua raporttia

334

luonalaista

2milj.

ihmistä palveluissamme

Haluamme luoda koko yhteiskuntaan vaikuttavaa hyvinvointia yhdessä kumppaneidemme kanssa. Meille on tärkeää kehittää ja räätälöidä palveluita aitoon tarpeeseen, ja tuottaa palveluita, jotka säästävät yhteiskunnan varoja.

Tommi Qvick

toimitusjohtaja, Luona

Tutustu vastuullisuuteemme

Julkaisemme vuosittain vastuullisuuskatsauksen, jossa raportoimme kattavasti vastuullisuustyömme lähtökohtia ja tuloksia. Tutustu vastuullisuuteemme liittyviin julkaisuihin!

Vastuullisuuskatsaus 2023
Luona vahvisti #luonaote-työkulttuuriaan, korostaen henkilöstön osallistamista ja matalaa hierarkiaa. Asiakastyytyväisyys pysyi korkealla tasolla, ja yritys saavutti Yhteiskunnallinen yritys -merkin.
 
 
Vastuullisuuskatsaus 2022
Ukrainan kriisi laukaisi tarpeen auttaa sotaa pakenevia ihmisiä, ja Luona reagoi nopeasti avaamalla uusia vastaanottokeskuksia. Henkilöstön hyvinvointi oli strategian keskiössä, ja etäpalveluiden kehittäminen jatkui.
 
Vastuullisuuskatsaus 2021
Luona julkaisi viidennen vastuullisuuskatsauksensa, jatkaen vastuullisuustyötään ja kehittäen uusia palveluita asiakkaiden tarpeisiin.
 
Vastuullisuuskatsaus 2020

Koronapandemia haastoi Luonan nopeaan reagointiin. Yritys kehitti uusia palveluita, kuten koronaneuvontaa ja -jäljitystä, sekä panosti etäpalvelumalleihin. Vastuullisuusohjelma päivitettiin, ja työhyvinvointi nostettiin keskiöön.

Lue lisää

Vastuullisuuskatsaus 2019
Luona panosti asiakaskokemuksen kehittämiseen, saavuttaen tavoitteensa yli odotusten. Yritys jatkoi vastuullisuustyönsä kehittämistä ja laajensi palveluitaan.
 
Vastuullisuuskatsaus 2018

Vuotta leimasi sote-uudistuksen epävarmuus, mikä vaikutti Luonan toimintaan. Vastuullisuustyössä korostuivat laatu ja eettinen toiminta, ja henkilöstön koulutukseen panostettiin, mikä johti sairauspoissaolojen vähenemiseen.

Lue lisää

Vastuullisuuskatsaus 2017
Luona aloitti systemaattisen vastuullisuustyönsä, nostaen vastuullisuuden keskeiseksi osaksi strategiaansa. Ensimmäinen vastuullisuuskatsaus julkaistiin, ja tavoitteena oli nostaa sote-alan vastuullisuuskeskustelu uudelle tasolle.
 
 

Sinua saattaisi kiinnostaa

 

Eettiset periaatteemme ohjaavat työtämme

Osana vastuullisuustyötämme laadimme yhdessä työntekijöidemme kanssa Luonalaisen eettiset periaatteet, jotka ohjaavat jokapäiväistä työtämme ja päätöksentekoamme asiakkaiden parhaaksi. Vuodesta 2018 lähtien käytössä olleet periaatteet ovat olennainen osa työyhteisömme kulttuuria ja toimintatapaa, #luonaotetta.


Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää Luonan vastuullisuustyöstä.

Tommi Qvick

Tommi Qvick

toimitusjohtaja

Luona Oy

tommi.qvick@luona.fi

+358 40 358 0556