Neuvoa ja ohjausta ikääntyneiden arkeen Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän ja Heinolan alueella

– Toimimme ikäihmisten apuna asiakaslähtöisesti ja ratkaisukeskeisesti sekä yksilöllisyys huomioiden. Tuomme ikäihmiselle helposti löydettäväksi sekä yksityiset, julkiset että kolmannen sektorin palvelut. Löydämme asiakkaillemme myös sopivimmat hyvinvointiteknologiat ja luovat ratkaisut, toteaa Luonan liiketoimintajohtaja Antti Raimovaara.

Lisäksi Luonan tehtäviin kuuluu ylläpitää palveluntuottajaverkostoa ja tukea paikallista yrittäjyyttä neuvoen asiakkaita sopivimpien, oikea-aikaisten palvelujen piiriin ja auttamalla yrittäjiä verkostoitumaan. Asiakkaille ja yrittäjille palvelu on maksutonta.

– Alueen ikäihmisille tuttuun palveluun on tullut edelleen vuonna 2020 mukavasti yhteydenottoja ja olemme päässeet auttamaan ikääntyneitä heidän arkea koskevissa kysymyksissään. Lisäksi järjestimme alueen yrittäjille, eli palveluntuottajille, suunnatun yhteistyötilaisuuden joulukuussa ja tiivistä yhteistyötä on jatketaan vuonna 2020, kertoo Antti Raimovaara.

Luonalla on vankka kokemus vastaavan ikäihmisten palvelun tuottamisesta mm. Tampereen Kotitorilla, jossa Luona on toiminut Tampereen kaupungin kumppanina jo yli kymmenen vuoden ajan.

– Olemme erittäin tyytyväisiä kun voimme edelleen tarjota laadukkaita neuvontapalveluita alueemme ikäihmisille ja kehittää niitä eteenpäin yhteistyössä uuden kumppanimme Luonan kanssa. Luona on ottanut palvelun tuottamisen hyvin haltuun ja yhteistyö on alkanut mallikkaasti, toteavat ikäihmisten palveluista vastaavat johtajat PHHYKY:n Corinne Soini ja Heinolan kaupungin Riitta West.

– Osana palveluidemme kokonaiskehittämistä Lahdessa toiminut asiakasohjaus Siiri muuttaa Lahden palvelutorille Kauppakeskus Trion 2. kerrokseen 13.1.2020 alkaen, Corinne Soini lisää.

Tutut hyvät palvelut tarjolla ikäihmisille

Ikääntyneiden neuvontapalvelun PHHYKY:n puhelinnumero on muuttunut. Uusi numero 2.1.2020 alkaen on 044 482 5050. Heinolan kaupungin palvelunumero on edelleen 044 769 4242.

Uusitut internet-sivut löytyvät osoitteesta www.ikaantyneidenpalveluneuvonta.fi.

Lahden palvelupiste muuttaa 13.1.2020 alkaen palvelutorille kauppakeskus Trion 2. kerrokseen. Heinolan palvelupiste jatkaa tutussa osoitteessa, Torikatu 13.

– Palvelut säilyvät ennallaan ja Päijät-Hämeen ikäihmiset saavat jatkossakin tietoa ja ohjausta kaikista ikääntyneiden arkea tukevista asioista. Tavoitteena on löytää oikeanlaista apua oikeaan aikaan. Palvelu on maksutonta ja halutessaan asioida voi anonyymisti, kertovat Corinne Soini ja Riitta West.

Lisätietoja:

  • Antti Raimovaara, liiketoimintajohtaja, Luona Oy Puh. 040 487 5190. Sähköposti: antti.raimovaara@luona.fi
  • Corinne Soini, asiakasohjaus, tulosaluejohtaja, Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä, Puh. 050 387 8746. Sähköposti: corinne.soini@phhyky.fi
  • Riitta West, Vanhus- ja hoitopalvelujohtaja, Heinolan kaupunki, Puh. 050 547 7091. Sähköposti: riitta.west@heinola.fi

Tilaa uutiskirje

Luitko jo nämä?