Ennaltaehkäisemme raskaampien palveluiden tarvetta
Neuvonta- ja ohjauspalveluita hyvinvointialueille ja kunnille.
Palvelun tavoitteena on, että asiakkaiden toimintakyky säilyy ennaltaehkäisevien palveluiden ansiosta pidempään, mikä vähentää julkisten palveluiden kysynnän kasvua.

Kustannussäästöt ja tehokkuus
Ennaltaehkäisevien palveluiden ansiosta asiakkaiden toimintakyky säilyy pidempään, mikä vähentää raskaampien palveluiden tarvetta ja tuo kustannussäästöjä.

Paikallisen palveluverkoston vahvistaminen

Monikanavainen asiakasneuvonta
Palvelua tuotetaan monikanavaisesti kuten puhelimitse ja chatin kautta. Tämä madaltaa kynnystä olla yhteydessä, kun jokaiselle löytyy sopiva yhteydenottotapa.

Digitaalisuus ja saavutettavuus
Monikanavaiset palvelut hyödyntävät moderneja digitaalisia ratkaisuja, jotka takaavat paremman saavutettavuuden eri asiakasryhmille – myös niille, joilla on erityistarpeita.

Asiakastyytyväisyyden parantaminen
Asiakastyytyväisyytemme on huippuluokkaa. Esimerkiksi ikääntyneiden palveluneuvonnassa NPS on yli 80.

Saumaton yhteistyö ja integraatio
Palvelumme on suunniteltu tukemaan hyvinvointialueen omia prosesseja ja palvelurakenteita, mahdollistaen sujuvan yhteistyön eri toimijoiden välillä.
Palvelumme hyvinvointialueille ja kunnille

Palveluneuvonta ja -ohjaus
Tarjoamme keskitettyä sosiaalihuollon palveluneuvontaa matalalla kynnyksellä. Palvelu suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä hyvinvointialueenne kanssa. Neuvontaa ja ohjausta tarjotaan monikanavaisesti ja digitaalisesti. Alueellanne asuvien asukkaiden kotona asuminen ja arki helpottuvat, ja heidän sekä heidän läheistensä tyytyväisyys paranee.

Palveluintegraattoritoiminta
Palveluintegraattorimallimme on rakennettavissa täysin hyvinvointialueenne tarpeisiin. Voimme koordinoida koko toimintaa tai tuottaa osan palveluista kuten esimerkiksi palveluneuvonna ja ohjauksen sekä verkostotyön. Voitte keskittyä ydintehtäväännne ja kohdentaa resurssejanne paremmin.

Palveluhaku
Palveluhaku on digitaalinen alusta, joka yhdistää paikallisesti palveluiden käyttäjät ja tarjoajat. Palvelu huomioi asiakastarpeet ja auttaa löytämään oikeat palvelut, tukien kotona asumista ja ennaltaehkäisten raskaampiin palveluihin siirtymistä, mikä tuo säästöjä sekä hyvinvointialueellenne että koko yhteiskunnalle.
Saamme asiakkailta paljon hyvää palautetta erityisesti siitä, että Luonan neuvontapalveluun on helppo olla yhteydessä ja palvelu on aina asiantuntevaa sekä ystävällistä. Useimmat asiat ratkeavat heti ensimmäisellä yhteydenotolla: yli 90 % yhteydenotoista hoidetaan välittömästi, ja alle 10 % ohjataan edelleen hyvinvointialueen palveluihin. Neuvontapalvelun toimintamalli edistää myös alueellista yhteistyötä ja tehokasta verkostotyötä. Sen ansiosta myös yksityisen ja kolmannen sektorin palvelut ovat helposti ja nopeasti asukkaiden saatavilla.
Katja Raita
tulosaluejohtaja, ikääntyneiden asiakasohjaus, Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Sinua saattaisi kiinnostaa
Kuinka voimme auttaa?
Haluatko kuulla lisää palveluneuvonnan ja -ohjauksen palveluistamme ja siitä, miten voimme auttaa juuri teitä? Ota yhteyttä myynti- ja kehitystiimiimme – etsitään yhdessä teille sopivat ratkaisut.